tisdag 20 oktober 2009

Skiss till t-shirt tryck på vanligt A3 papper

Skiss till t-shirt tryck på speciellt tryckpapper

En till skiss (till samma tryck) på speciellt papper

Jag har gjort 2 skisser på 2 olika tryck-papper som jag sedan ska skära ut. Jag har gjort just 2 skisser eftersom det e sjukt svårt att använda sig av flera olika färger vid en tryckning. Iallafall på det sättet som vi har valt att trycka på. Då lägger man den utskurna schablonen i det speciella pappret under ett nät men jätte små hål som sitter fast i en ram. Sedan häller man ut färgen som man ska ha trycket i på nätet så färgen åker igenom nätet, igenom de utskurna delarna i schablonen och sen ut på t-shirten. Då blir det väldigt svårt att separera de olika färgerna ifrån varandra om man ska använda sig av flera färger. Därför har jag gjort 2 skisser så jag kan göra 2 olika trycka och på så sätt använda mig av 2 olika färger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar